Kost og sundhed

Velbekomme!

Bøf, broccoli eller nybagte boller - hvad er din favorit? På SE spiser vi varieret og sundt hele 6 gange om dagen. Vi ved nemlig, at kroppen skal nyde, før hjernen kan yde. Derfor sætter vi motion og sundhed helt i top.

Morgenløb

En god morgen er lig med frisk luft! Derfor løber eller går alle elever en morgentur på 0,5 km. Vil du gerne løbe længere, er der masser af smukke naturstier i området.

Kost

Til alle måltider er det muligt at vælge frugt og grønt, og vi sørger for at variere maden, så din mave ikke kommer til at kede sig. Har du allergi, intolerance eller et ønske om at smide et par kilo, så hjælper køkkenet dig gerne godt på vej. I løbet af året hjælper alle elever til i køkkenet. Mad på bordet er et fælles projekt, og på din fødselsdag må DU selvfølgelig bestemme menuen.

Rygning

På SE følger vi ministeriets anbefalinger og ønsker at være en snus- og røgfri skole, hvor det eneste vi er afhængige af er hinanden. Ryger du, inden du starter på skolen, tilbyder vi gerne et rygestopkursus. Rygning kan i sidste ende føre til hjemsendelse - og sorte lunger!

Mere Motion, tak!

"Vi får noget lækkert og sundt at spise"

“Køkkenet går meget op i, at vi elever får noget lækkert og sundt at spise. De elsker at servere noget, vi måske ikke normalt får derhjemme f.eks kinesisk, indisk, hollandsk eller grønlandsk. Køkkenet kan også lide at forkæle os engang imellem med lækker kage, vi kan dele.”

Jane - 10. kl.